DOMOV PRO SENIORY
V domově pro seniory poskytujeme pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost a jsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby. Tato služba je určena osobám od 65 let věku. Budova ve které je služba poskytována není bezbariérová.
Informace pro zájemce
Základní činnosti poskytované služby:
- poskytnutí ubytování – od 1.1. 2018 28 lůžek
- poskytnutí stravy
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- aktivizační činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Další činnosti poskytované služby:
- zajištění pravidelné lékařské péče (2x v týdnu dochází do zařízení praktický lékař, 1x v týdnu psychiatr a 1x za týden chirurg)
- na základě ordinované péče lékařem zajišťujeme pohybová rehabilitace
- poskytnutí duchovní péče (organizace bohoslužeb, biblických hodin, pastorační péče a doprovázení umírajících, pohřebních rozloučení)
Kvalitní službu nejsme schopni poskytnout osobám:
- jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
- které nejsou schopny pobytu v zařízení pobytových služeb z důvodu akutní infekční nemoci
- jejichž chování by z důvodů duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití
- osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
Cíle služby:
- Podporovat uživatele v adaptaci na nové prostředí.
- Zlepšovat nebo udržovat stávající schopnosti v sebeobsluze
- Podporovat uživatele v sociálním začleňování
- Podporovat uživatele ve zvládání přiměřených rizik
Zásady poskytované služby:
Výchozí princip je formován posláním. Usilujeme o budování Domova pro naše rodiče – v tomto poslání vyjadřujeme charakteristiku jednání s uživateli služby. Kdy naše jednání je výrazem úcty, respektu a partnerství. Eliminujeme tak institucionální prvky a přinášíme rozměr osobní a uživateli očekávaný charakter služby, jež je jednoznačně službou osobní.
Dalším významným principem je naplňování křesťanských hodnot. Diakonie definovala čtyři klíčové hodnoty, které určují charakter služby: milosrdenství, fortelnost, společenství a naděje. Aktivní služba je integrální součástí života církve a tak do naši práce tyto principy zásadně promlouvají.
Milosrdenství pro práci s uživatelem znamená:
- vnímání individuálních potřeb uživatelů
- jednat vždy s respektem
- poskytnout emoční podporu
Milosrdenství pro práci se zaměstnancem znamená:
poskytování pomoci v obtížné životní situaci – sociální fond, sociální bydlení, sociální
půjčky, sociální automobil.
Fortelnost se projevuje v práci zaměstnance:
- práci vykonává dle platných pravidel a postupů k danému úkonu s lehkostí
- dobře se orientuje, práci vykonává dle svého odborného zaměření
- umí si v dané situaci poradit.
- udržování profesionální hranice
- dodržování mlčenlivosti
Fortelnost je pro nás profesionalita, která vyrovnává hranice milosrdenství a vidíme ji také
v naplňování požadavků ze zákona:
- naše podpora působí na uživatele služby aktivně (nabízíme aktivizaci uživatelům,
podporujeme v samostatnosti v denních činnostech, hledáme hranici, kde uživatel
činnost zvládne sám a kde potřebuje podporu, apod.)
služby jsou poskytování v náležité kvalitě (snažíme se o poskytování kvalitního
bydlení – opravy a úpravy na odděleních; kvalitního jídla – schůzky stravovací
komise, porady vedení; kvalitní péče – maximální podpora vzdělávání pracovníků)
Naděje pro práci zaměstnance znamená:
- rozumět osobnímu rozvoji a hledat k němu příležitosti formou vzdělávacích aktivit,
abychom se někam posunuli - být trpělivý a mít zdravý odstup
- ochota pracovat na rozvoji organizace
- osobní angažovanost
- dává nám dostatek síly, důvěry a odvahy v tíživých situacích
Naděje pro práci s uživatelem znamená:
- plánování budoucnosti uživatele formou individuálního plánování
Společenství pro práci zaměstnance:
- vedle týmové spolupráce usilujeme o vzájemné propojení se
- hledání společných řešení
- respekt k individualitě každého jedince
- předávání zkušeností dobré praxe
- přijímat i poskytnout zpětnou vazbu a hodnocení
- vnímat odpovědnost za sebe i Diakonii ČCE
Společenství pro uživatele:
snaha o zapojení uživatelů v rámci společných aktivit
připravujeme společenské a kulturní akce, kde se setkáváme
Jak požádat o službu?
Žádost o přijetí je možné stáhnout zde a vytisknout. K žádosti se přikládá ještě vyjádření lékaře, stáhnete zde. Oba tiskopisy Vám také můžeme poslat poštou nebo předat osobně u nás.
Oba vyplněné dokumenty včetně případných příloh (kopie plné moci, rozsudek o změně svéprávnosti, usnesení o ustanovení opatrovníka, zastoupení členem domácnosti, usnesení o nápomoci při rozhodování) je třeba stvrdit podpisem žadatele. Dokumenty pak poštou nebo osobně doručte k nám (adresa zde).
Co bude dál?
Žádost po nezbytném vyhodnocení zařadíme do seznamu čekatelů a o této skutečnosti Vás budeme nejpozději do třiceti dnů písemně informovat.
Může se stát, že Vaše potřeby nebudou v souladu s tím, co je naše služba schopna nabídnout. V takovém případě nemůžeme žádost zařadit do seznamu čekatelů, ale vrátíme Vám ji zpět s patřičným písemným odůvodněním, a také Vám doporučíme vhodnou službu jiného typu. Pokud žádost vyplníte neúplně, vyzveme Vás k doplnění.
Prosíme Vás, abyste nám oznámili případné důležité změny týkající se Vaší podané žádosti, například změna zdravotního stavu, změny kontaktních údajů apod.
Na koho se můžete obracet?
Kontaktní osobou pro žadatele o službu jsou sociální pracovnice Jana Birkášová, Nikola Petráčková a asistentka sociální pracovnice Kateřina Nováková. Kontaktovat ji můžete telefonicky, elektronickou poštou, dopisem nebo osobně.
Poslední z výše zmiňovaných způsobů doporučujeme. Osobní kontakt přináší nenahraditelné výhody, především se budete moci seznámit s prostředím Domova přímo na místě. Sociální pracovníci Vám zodpoví Vaše dotazy a vysvětlí případné nejasnosti. Budete si moci také prohlédnout některý z pokojů, což Vám umožní vytvořit si konkrétní představu. Na osobní návštěvě je třeba se předem se sociálními pracovníky domluvit, aby si pro Vás vyhradili dostatek času.
Soubory ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Žádost o přijetí - Domov pro seniory | DPS, Info ke službám | Stáhnout |
Vyjádření lékaře | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Informace o nakládání s osobními údaji | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Průvodce uživatele DPS | DPS, Info ke službám | Stáhnout |
Stručné informace o Domově | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Ceník DPS | DPS, Info ke službám | Stáhnout |
Ceník fakultativních služeb DPS | DPS, Info ke službám | Stáhnout |
Vzor smlouvy DPS | DPS, Info ke službám | Stáhnout |
Rychlý kontakt



Kde nás najdete
Korespondenční adresa
Domov pro seniory Krabčice
Rovné 58
Krabčice
41187
Fotogalerie







