DOMOV SE ZVLÁŠTNÍM REŽIMEM
V domově se zvláštním režimem poskytujeme pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost a jsou závislé na pomoci jiné osoby z důvodu onemocnění Alzheimerovou nemocí či ostatními typy demence. Tato služba je určena osobám od 50 let věku.
Informace pro zájemce
Základní činnosti poskytované služby
- poskytnutí ubytování – od 1.1. 2018 86 míst
- poskytnutí stravy
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- aktivizační činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Další činnosti poskytované služby
- zajištění pravidelné lékařské péče (2x v týdnu dochází do zařízení praktický lékař, 1x v týdnu psychiatr a 1x za týden chirurg)
- na základě ordinované péče lékařem zajišťujeme pohybová rehabilitace
- poskytnutí duchovní péče (organizace bohoslužeb, biblických hodin, pastorační péče a doprovázení umírajících, pohřebních rozloučení).
Kvalitní službu nejsme schopni poskytnout osobám
- jejichž zdravotní stav vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení
- které nejsou schopny pobytu v zařízení pobytových služeb z důvodu akutní infekční nemoci
- osoby ohrožené závislostí nebo závislé na návykových látkách
Cíle služby
- Zvyšovat stavy pohody nad stavy nepohody
- Podporovat uživatele v adaptaci na nové prostředí
- Zlepšovat nebo udržovat stávající schopnosti v sebeobsluze
- Podporovat uživatele v sociálním začleňování
Zásady poskytované služby
Výchozí princip je formován posláním. Usilujeme o budování Domova pro naše rodiče – v tomto poslání vyjadřujeme charakteristiku jednání s uživateli služby. Kdy naše jednání je výrazem úcty, respektu a partnerství. Eliminujeme tak institucionální prvky a přinášíme rozměr osobní a uživateli očekávaný charakter služby, jež je jednoznačně službou osobní.
Dalším významným principem je naplňování křesťanských hodnot. Diakonie definovala čtyři klíčové hodnoty, které určují charakter služby: milosrdenství, fortelnost, společenství a naděje. Aktivní služba je integrální součástí života církve a tak do naši práce tyto principy zásadně promlouvají.
Milosrdenství pro práci s uživatelem znamená:
- vnímání individuálních potřeb uživatelů
- jednat vždy s respektem
- poskytnout emoční podporu
Milosrdenství pro práci se zaměstnancem znamená:
poskytování pomoci v obtížné životní situaci – sociální fond, sociální bydlení, sociální
půjčky, sociální automobil.
Fortelnost se projevuje v práci zaměstnance:
- práci vykonává dle platných pravidel a postupů k danému úkonu s lehkostí
- dobře se orientuje, práci vykonává dle svého odborného zaměření
- umí si v dané situaci poradit.
- udržování profesionální hranice
- dodržování mlčenlivosti
Fortelnost je pro nás profesionalita, která vyrovnává hranice milosrdenství a vidíme ji také
v naplňování požadavků ze zákona:
- naše podpora působí na uživatele služby aktivně (nabízíme aktivizaci uživatelům,
podporujeme v samostatnosti v denních činnostech, hledáme hranici, kde uživatel
činnost zvládne sám a kde potřebuje podporu, apod.)
služby jsou poskytování v náležité kvalitě (snažíme se o poskytování kvalitního
bydlení – opravy a úpravy na odděleních; kvalitního jídla – schůzky stravovací
komise, porady vedení; kvalitní péče – maximální podpora vzdělávání pracovníků)
Naděje pro práci zaměstnance znamená:
- rozumět osobnímu rozvoji a hledat k němu příležitosti formou vzdělávacích aktivit,
abychom se někam posunuli - být trpělivý a mít zdravý odstup
- ochota pracovat na rozvoji organizace
- osobní angažovanost
- dává nám dostatek síly, důvěry a odvahy v tíživých situacích
Naděje pro práci s uživatelem znamená:
- plánování budoucnosti uživatele formou individuálního plánování
Společenství pro práci zaměstnance:
- vedle týmové spolupráce usilujeme o vzájemné propojení se
- hledání společných řešení
- respekt k individualitě každého jedince
- předávání zkušeností dobré praxe
- přijímat i poskytnout zpětnou vazbu a hodnocení
- vnímat odpovědnost za sebe i Diakonii ČCE
Společenství pro uživatele:
- připravujeme společenské a kulturní akce, kde se setkáváme
- snaha o zapojení uživatelů v rámci společných aktivit
Spolupracujeme s Českou alzheimerovskou společností
Péče o lidi s demencí
Náš domov patří mezi zakládající členy České alzheimerovské společnosti (ČALS), a to zejména díky osobě tehdejšího ředitele Miroslava Erdingera a Pavly Krejčeříkové-Hýblové. Oba jsou držiteli Zlaté vážky udělované těm, kteří se zasadili o rozvoj péče o lidi s Alzheimerovou nemocí.

Naše Vážky
Od roku 1996, kdy jsme první specializované oddělení pro lidi s demencí (Vážku) uvedli do provozu, je tento koncept neustále inovován. V roce 2015 roce jsme otevřeli již pátou Vážku. Každá má svou jedinečnou atmosféru, v každé jsme uplatnili své dosavadní zkušenosti a poznání. Pro klienty jsme vytvořili malé komunity. které jsou významným faktorem pro jejich soběstačné fungování. Záměrně jsme upustili od terminologie zdravotnických zařízení a jednotlivá oddělení, kde poskytujeme specializovanou péči, tak pojmenováváme dle symbolu vážky v logu ČALS.
Spolupráce s Českou alzheimerovskou společností
Jsme certifikovaným pracovištěm a zároveň kontaktním místem ČALS, poskytujeme poradenské služby, během kterých je možné provést měření kognitivních funkcí a získat odborné rady a zkušenosti v pečování o blízkého člena domácnosti. Organizujeme tzv. Dny paměti, kdy veřejnosti předáváme aktuální informace o Alzheimerově chorobě. Pravidelně po 24 měsících prochází naše služba kvalifikovaným auditem poskytované služby, na jehož základě je udělen certifikát kvality a oprávnění užívat symbol Vážky jakožto symbolu ČALS.

Jak požádat o službu?
Žádost o přijetí je možné stáhnout zde a vytisknout. K žádosti se v některých případech ještě přikládá vyjádření lékaře, stáhnete zde. Oba tiskopisy Vám také můžeme poslat poštou nebo předat osobně u nás. (Všechny tiskopisy ke stažení níže.)
Oba vyplněné dokumenty včetně případných příloh (kopie plné moci, rozsudek o změně svéprávnosti, usnesení o ustanovení opatrovníka, zastoupení členem domácnosti, usnesení o nápomoci při rozhodování) je třeba stvrdit podpisem žadatele. Dokumenty pak poštou nebo osobně doručte k nám (kontakty zde).
Co bude dál
Žádost po nezbytném vyhodnocení zařadíme do seznamu čekatelů a o této skutečnosti Vás budeme nejpozději do třiceti dnů písemně informovat.
Může se stát, že Vaše potřeby nebudou v souladu s tím, co je naše služba schopna nabídnout. V takovém případě nemůžeme žádost zařadit do seznamu čekatelů, ale vrátíme Vám ji zpět s patřičným písemným odůvodněním, a také Vám doporučíme vhodnou službu jiného typu. Pokud žádost vyplníte neúplně, vyzveme Vás k doplnění.
Prosíme Vás, abyste nám oznámili případné důležité změny týkající se Vaší podané žádosti, například změna zdravotního stavu, změny kontaktních údajů apod.
Na koho se můžete obracet
Kontaktní osobou pro žadatele o službu jsou sociální pracovnice Jana Birkášová, Nikola Petráčková a asistentka sociální pracovnice Kateřina Nováková. Kontaktovat je můžete telefonicky, elektronickou poštou, dopisem nebo osobně.
Poslední z výše zmiňovaných způsobů doporučujeme. Osobní kontakt přináší nenahraditelné výhody, především se budete moci seznámit s prostředím Domova přímo na místě. Sociální pracovníci Vám zodpoví Vaše dotazy a vysvětlí případné nejasnosti. Budete si moci také prohlédnout některý z pokojů, což Vám umožní vytvořit si konkrétní představu. Na osobní návštěvě je třeba se předem se sociálními pracovníky domluvit, aby si pro Vás vyhradili dostatek času.
Soubory ke stažení
Název dokumentu | Kategorie | Odkaz na stažení |
---|---|---|
Žádost o přijetí - domov se zvl. režimem (PDF) | DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Vyjádření lékaře | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Informace o nakládání s osobními údaji | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Ceník DZR | DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Ceník fakultativních služeb DZR | DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Průvodce uživatele DZR - alternativní text | DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Průvodce uživatele DZR | DZR, Info ke službám | Stáhnout |
Stručné informace o Domově | DPS, DZR, Info ke službám | Stáhnout |
vzor smlouvy DZR | DZR, Info ke službám | Stáhnout |




Korespondenční adresa
Domov se zvláštním režimem Krabčice
Rovné 58
Krabčice
41187
Fotogalerie









